Technológia Aprilia

APRCSystém dynamickej kontroly bol odvodený priamo z technológií víťazných motocyklov v seriály WSBK. Systém APRC sa skladá zo štyroch modulov, ktoré umožňujú riadiacej jednotke motocykla v reálnom čase sledovať dynamické jazdné podmienky a meniť adekvátne k nim nastavenie motora. Jazdec je schopný každú funkciu meniť nezávisle od ostatných, podľa svojich potrieb. Tento systém ako jediný ponúka automatickú kalibráciu a kontrolu nadvihnutia predného kolesa. Súčasťou systému sú: aTC (Aprilia Traction Control), aWC (Aprilia Wheelie Control), aLC (Aprilia Launch Control) a aQS (Aprilia Quick Shift).

aTC Aprilia Traction Control

Exkluzívny protipreklzový systém vyvinutý spoločnosťou Aprilia pre zabezpečenie maximálnej priľnavosti na akomkoľvek typu povrchu. Dodáva tak jazdcovi väčšiu istotu a zvyšuje jeho bezpečnosť.

Dva rýchlostné senzory umožňujú riadiacej jednotke určiť rýchlosť motocykla v reálnom čase a použiť prepracovaný komunikačný systém CAN-bus pre komunikáciu s elektronickou riadiacou jednotkou motora. Pri zistení, že sa zadné koleso pohybuje rýchlejšie ako predné, vyhodnotí riadiaca jednotka aTC tento moment ako preklz zadného kolesa a pomocou nastavenia zapaľovania a časovaním vstrekovania obmedzí množstvo krútiaceho momentu vytváraného motorom a tým predíde strate priľnavosti zadného kolesa.

8 rôznych nastavení (3 vo verzii bez balíčka aPRC) je možné zvoliť pre rôzne typy povrchu vozovky a štýl jazdy. Umožňujú jazdcovi získať maximálny výkon z motocykla na okruhu dráhe alebo zvýšenú bezpečnosť na cestách.

aWC Aprilia Wheelie Control

Využitie plného výkonu moderných superšportových motocyklov až do poslednej konskej sily, je snom každého jazdca. Aprilia aWC (Aprilia Wheelie Control) dosiahla mimoriadnych výsledkov. Vďaka exkluzívnemu patentovanému systému Aprilie Wheelie Detection System, je aWC schopné "povedať", kedy wheelie začína a končí a zabezpečiť jemnejší dotyk kolesa s vozovkou. Manažment riadenia wheelie zabraňuje strate výkonu či nadvihovaniu pradného kolesa a poskytuje tak dokonalú kontrolu pri akcelerácii. Systém aWC je možné aktivovať z prístrojovej dosky a môže byť nastavený, nezávisle od ostatných riadiacich systémov, voľbou jedného z troch možných natavení, ktoré najlepšie spĺňa požiadavky jazdca.

aQS Aprilia Quick Shift

Pre ultra rýchle elektronické radenie rýchlostí bez nutnosti zavrieť plyn či použiť spojku. Keď ste v najrýchlejšom kole, nemôžete si dovoliť stratiť ani tisícinu sekundy na zdanlivo jednoduché operácie, ako je radenie rýchlostných stupňov.

RSV4 APRC je vybavená systémom elektronického radenia rýchlostí, známeho ako Aprilia Quick Shift, ktorý na okamih oneskorí zážih a vzápätí ho obnoví a tým umožní super rýchle zaradenie rýchlostného stupňa bez nutnosti zavrieť plyn, či stlačiť spojku. Systém pracuje ruka v ruke s novou prevodovkou aby sa obmedzil akýkoľvek pokles otáčok počas radenia a tým sa zabezpečilo dosiahnutie lepších časov na jedno kolo. Pre optimalizáciu systému aQS, bolo nutné jemné doladenie poklesu výkonu v rozsahu otáčok, v ktorom prebiera radenie rýchlostných stupňov.

aLC Aprilia Launch Control

Systém aLC je určený len pre použitie na okruhu a ponúka 3 rôzne nastavenia. Perfektný štart je ďalším snom každého pretekára, pretože dobrý štart je často polovicou úspechu v pretekoch na okruhu. Po zhasnutí svetiel je ťažké udržať moderný superšportový motocykel, ktorý disponuje obrovským výkonom. Ale to len v prídape, ak nie je motocykel schopný "postarať sa sám o seba" a zabezpečiť najlepší možný štart. Systém aLC (Aprilia Launch Control) reaguje okamžite po zhasnutí svetiel a je pripravený preniesť čo najvyšší výkon priamo na vozovku a pomôcť tak jazdcovi zvládnuť tento kritický moment preteku. Všetko čo musí jazdec urobiť, je otvoriť plný plyn, uvoľniť spojku a potom radiť rýchlosti smerom hore. Systém aLC ponúka 3 rôzne nastavenia, ktoré môžu byť navolené priamo z prístrojovej dosky. Aktivácia zvoleného nastavenia je možná len ak nie je motocykel v pohybe. K aktivácii dôjde súčasným stlačením oboch tlačidiel trakčnej kontroly na joyistiku umiestnenom na ľavom riadidle.

RbW Ride by Wire

Vysoko sofistikovaná elektronická škrtiaca klapka, ktorá má svoj pôvod v súťažných motocykloch. Teraz slúži na pomoc jazdcovi pri získavaní maximálneho výkonu motocykla. Systém RbW komunikuje s elektronickou riadiacou jednotkou motora pre dosiahnutie toho najlepšieho z celého výkonového pásma motora a poskytuje okamžité hladké zrýchlenie z nízkych a stredných otáčok až do maximálnej rýchlosti. Efektívny motor taktiež ponúka výhodu nižšej spotreby paliva.